lipca 05, 2021

Notion- co to tak w ogóle jest?

Cześć! 

Dzisiaj przychodzę do was z postem na temat notion. Pytałam was kiedyś na ig story, czy chcecie się dowiedzieć co to jest i duża część z was zareagowała pozytywnie, tak więc zaczynajmy!

Jest to aplikacja oraz strona internetowa, której używam do organizowania głównie swojej nauki, ale ma ona wiele możliwości. Mi daje trochę taki klimat bullet journal. Korzystałam z notion, podczas semestru letniego i uważam, że bardzo dobrze się spisała ta metoda. Na początku można czuć się przytłoczonym ogromem informacji oraz możliwości, lecz to wszystko po pewnym czasie można uporządkować i strona staje się łatwa w obsłudze i intuicyjna. 

Tu możecie zobaczyć jak wygląda moja główna strona. Mam tutaj zakładkę z ważnymi rzeczami- umieściłam tu wszystko co związane ze studiami. Można też umieścić strony podobne do tych używanych w bullet journal- habit tracker, morning/night routine, money, plans, recipes i wiele innych. W Internecie znajdziecie wiele pomocnych stron i szablonów, których można użyć lub zainspirować się podczas tworzenia swojego miejsca pracy. Gdy zaczęłam zgłębiać temat to wydawało mi się, że to dziura bez końca i nigdy nie uda mi się efektywnie z tego korzystać, ale gdy już wszystko sobie urządziłam, rozplanowałam to jest to bardzo wygodne narzędzie do pracy i nauki. 

W zakładce University mam wypisane najważniejsze przedmioty, a także plan lekcji (teraz już pusty). Poniżej mam również kartkę z kalendarza, gdzie wpisuję najważniejsze wydarzenia, kolokwia, egzaminy. 

W zakładce chemia fizyczna umieściłam listę zagadnień do ćwiczeń, a także tabelkę z każdym ćwiczeniem, postępem w nauce, datą odbycia się zajęć i oceną z kolokwium. Po kliknięciu w temat "przewodność elektrolitów" ukazuje się strona, na której umieściłam notatki. 
Notion sprawia, że notowanie na komputerze zaczyna być ciekawe, nabiera barw. Można dodawać różne zdjecia, tabelki, cytaty, równania matematyczne. Oczywiście można to porównać z wordem, który ma o wiele więcej funkcji i możliwości. Jednak w notion spodobała mi się możliwość uporządkowania tego wszystkiego w jednym miejscu i jednocześnie rozdzieleniu na różne podkategorie i wszystko jest przejrzyste i łatwe w odnalezieniu. 
Jeśli temat was zainteresował z chęcią pokażę wam różne wskazówki i ciekawe rzeczy, które możecie użyć przy tworzeniu własnej strony. Dajcie znać w komentarzach!

Blond farmaceutka


Brak komentarzy: